Canon PIXMA MP620

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 56 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MP620 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

maartenxx 07-09-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Printer is qua duurzaamheid goed, meerdere jaren in bezit en print met inkt van go4inkt. Inkt gebruik is hoog, er wordt veel inkt gebruikt bij opstarten en afsluiten van de printer. Wordt gelukkig gecompenseerd door goedkope cartridges bij go4inkt met chip. Snelheid van printen mag hoger (duurt lang voordat de eerste print eruit is). Gebruikersvriendelijkheid is redelijk, maar niet super. Bijgeleverde software is ook niet meer dan redelijk. De conclusie, absoluut geen spijt van de keuze voor deze veelgebruikte printer. Volgende keuze wordt waarschijnlijk een netwerkprinter van brother (MFC 4510) vanwege hogere snelheid, lage printkosten en de netwerkaansluiting via ethernet en airprint.

lodyxx 16-06-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

de inkt is zeer snel op! traag en duur!Print dit is te zot voor woorden print idd maar weinig maar dit mag niet. hij is heel snel door de inkt heel. niet makkelijk om hem wireless te installeren

JW Rozema 04-01-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Printer slechts een paar keer gebruikt. Bepaald dus niet intensief. Nu een melding; 6A80. Printkop zit vast. Zeer slecht van Canon om dit apparaat op de markt te brengen. Kan niet veel hebben. Miskoop achteraf.

gelert 16-04-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Printer paar jaar (weinig en vooral voor foto's) gebruikt, want voor tekst gebruik ik een prima HP Laserjet 2300. De printer 'vreet' inkt, is tamelijk traag en inderdaad zonder aanwijsbare oorzaak B200. Kortom duur in gebruik en snel versleten. Jammer, maar er komt dus geen Canon printer meer in huis!

jwbeekmans 08-09-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Prima apparaat, goede print kwaliteit. Twee grote nadelen;
Hij zuipt inkt. Deze printer verbruikt heel veel inkt, totaal niet zuinig.

Deze Canon is technisch slecht gebouwd. Na 1-2 jaar gaat hij vanzelf stuk! Dit doordat dan de printplaat stuk gaat samen met de printkop. De bekende B200 error. Repareren kost meer dan een nieuwe. Het lijkt erop dat Canon dit bewust zo gemaakt heeft zodat de printer na 1-2 automatisch stuk gaat. Voor mij nooit een Canon meer. Zoek de B200 error maar eens op mbv Google.

Reiger12345 01-04-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Ik heb de MP620 nu ongeveer 2 jaar in bezit. Na 1 jaar begon de pinter strepen te vertonen. Ook de letters gingen verspringen. Na 1 jaar van experimenteren met nieuwe patronen, reinigen van alle onderdelen waar mogelijk geef ik het op. Ook herkend de printer continue minimaal 1 patroon niet. Die staat dan te knipperen. Vervang ik die dan staat weer een andere te knipperen terwijl er genoeg inkt in zit.
Meest frusterende is wel dat je de scanfunctie niet kan gebruiken als er een patroon niet herkend wordt. Gelukking heb ik nog een Canon IP90 die ik nu gebruik voor het normale printwerk. Echter dit is geen netwerkprinter zoals de MP620.
Weet iemand een truc dat de inkpatroon herkenning genegeerd wordt, om 'm toch als scanner te kunnen gebruiken ?

Houten2012 19-02-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Na een goed jaar en een heleboel inktpatronen gaat deze Pixma naar het grofvuil; hij doet 't niet meer. Duurde ook heel lang voordat er eindelijk een print uitkwam!

HansP52 17-01-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Scannen doet de MP620 prima. Afdrukken aanvankelijk ook, na een klein jaar is het helemaal over. Alle cartridges vervangen. Na schoonmaken via de menu-opties zijn ze alweer bijna leeg.
Mijn printjes kwamen in de anderhalf jaar dat ik de MP620 heb op Eu 5,= a Eu 10,= per stuk. Daarbij komen nog de frustraties, het niet beschikken over een print op cruciale momenten.
Het ergst is de belasting van het milieu. Na pakweg 100 prints al naar de milieustraat, afdeling computers enz.

marcel12345 18-01-2012

hier doet de mp620 het al 3 jaar prima, ik print overigens niet heel veel.

miss 05-10-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Printer is na dik twee jaar kapot. Printerkop heeft het begeven.
Toen hij het wel deed was de afdrukkwaliteit goed. Ook het scannen ging goed, echter hij gebruikte erg veel inkt. Hierom maar een zes voor afdrukkwaliteit. Dit is iets waar ik bij mijn volgende printer beter op ga letten.
Het draadloos instellen van de printer heeft ook veel moeite gekost.

vmblessing 05-02-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

De printer op zich leverd prima kwaliteit en is ook in het algemeen makkelijk te bedienen. Soms wat omslachtig, maar altijd goed te volgen en te snappen. Dus eigenlijk een goede aankoop.
Helaas heeft hij het naar precies 1.5 jaren normaal huishoudelijk gebruik begeven (gekocht Juli 2009).
Foutcode B200 = gedoe met terugzenden en garantiediscussies. "De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor een correcte verzending van het defecte artikel". Tja, die grote box en het piepschuim natuurlijk inmiddels weggegooid.

Gevolg: komende weken zonder printer. Men besft pas hoe vaak men dat ding nodig heeft als ie het niet meer doet.

Het meest irritante: Een paar weken geleden voor 130 EUR inktcartridges gekocht. En zoals printerproducenten nu eenmaal denken, kan je deze natuurlijk niet in een ander printer kwijt.

Dus voor de werkende printer: tussen de 7 en 9
Voor het stukgaan en de "niet-meer-aanwezigheid" van het model op de Canon-website: 1 (eigenlijk 0)

Johan66a 31-01-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Best een prima printer als hij werkt, maar op de meest ongelegen momenten zouden de cartidges leeg zijn of wordt een volle cartridge niet herkend. Gisteren kunnen printen, vandaag wordt een 3/4 volle cartridge niet herkend. Door de foutmelding blokkeert het apparaat volledig. Ik wil nu alleen iets scannen en naar een bestand wegschrijven, maar ook dat kan niet meer. Deze onverwachtse situatie wordt veroorzaakt door de chips op de cartridges die het gebruik van namaak cartridges moet voorkomen. Oplossing: een nieuwe cartridge kopen, maar de oude is nog lang niet leeg!?! Klantonvriendelijke technologie dus.

cromeijnders 08-12-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Ik heb een zes gegeven voor de afdrukkwaliteit. Dit heeft echter alleen te maken met het feit dat deze printer cartridges verslind. In kleuren cartridges zit elk maar 10 ml, een vingerhoedje vol. Per stuk kosten die inmiddels rond de 12 euro. Ook al print je niet in kleur, stel je de driver steeds in op grijstinten gebruikt hij nog inkt uit de kleurencartridges. Om de haverklap zijn ze leeg. Ik ben het zat om voor die paar druppels inkt telkens 12,50 euro neer te tellen. Daarom gaat de printer die het verder goed doet binnenkort de vuilnisbak in. Hij is gewoon veel te duur aan de cartridges.

beka 21-09-2010

----------Update review, 21-9-2010-----------
Waardeloze kleurenweergave. Donkerbruin wordt oranje. Beide wordt geel enz enz. Ik gebruik originele cartirdges. Instellingen wijzigen hielp niet. Opgestuurd ter reparatie. Kwam terug met opmerking: gebruik Canon cartridges. Die zaten er in!!!
Toch maar nieuwe geplaatst. Uiteraard: geen oplossing.
Wederom opgestuurd. Orginele afbeeldingen bijgevoegd zodat ze konden vergelijken. Printer kwam terug. Ze hadden inderdaad een proefprint gedaan. Die was zoals ik hem ook uit de printer krijg. Veel te geel. Hebben ze zeker niet gezien. Wel afgedrukt maar niet vergeleken met origineel. De foto was geprint op fotopapier. Wat was de conclusie de printer werkt volgens specificaties???!!!. Mail gestuurd naar Canon. Wat krijg ik als antwoord: gebruik eens ander papier. Hun eigen reparatiedienst komt met hun fotopapier al met slechte resultaten en dan ligt het aan mijn papier!!??
Overigens op andere printers komen de foto's er wel goed uit. Maar dat zijn dan ook (semi) profesionele printers.
Ga maar kijken of ik mijn geld terug kan krijgen en dan op zoek naar een andere!!

-----------1e review, 1-12-2009----------
Installatie op het draadloze netwerk leverde geen enkel probleem op. Alles werkte. Bij het printen in kleur bleek dat de kleuren niet goed waren. De afbeeldingen waren te geel. Donkerbruin werd oranje. Overige kleuren flets. Van alles geprobeerd met de instellingen. geen posiief resultaat. Aangeboden ter reparatie. Na 4 weken kreeg ik hem retour. Volgens hen niets aan de hand met de werking van het apparaat. Het zou hem zitten in de inkt. Ik gebruik de bijgeleverde Canon inkt. Ik moest de inkt maar vervangen. Heb het nog niet geprobeerd met nieuwe inkt. Eerst Canon gevraagd om nieuwe inkt te leveren. Hun bijgeleverde inkt is volgens hun eigen zeggen niet goed. Hierop nog geen reactie ontvangen.

rre 26-11-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Wat een waardeloze printer.
Installatie process zeer onhandig en vervelend beschreven in documentatie.

Scankwaliteit zeer matig. Kleuren komen niet bepaald overeen met de gescande objecten.

De voorste invoerlade doet zeer goedkoop aan. Al tijdens het installeren problemen met de invoer van het papier. Geeft aan dat het papier op is terwijl er toch echt papier in zit. Via Myprinter aangegeven dat er standaar vanuit de achterstelade geprint moet worden en wat probeert de printer steeds . . printen vanaf de voorste lade gr#@r!@

Voor mijn echt een miskoop!

immieth 06-11-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

heb deze printer gisteren gekocht bij mycom.
Binnen 10 minuten geïnstaleerd via wifi.
heb een foto afgedrukt zelfs nog beter als met de kodak machines!!
kortom een super printer

melvinvg 27-10-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

zojuist geinstalleerd. Ging even fout met detectie. Even opnieuw opstarten en daarna wel goed.
Vind draadloze netwerk direct en installeerd het probleemloos.
Nog geen fotoprintjes gemaakt.

Mfaber 02-10-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Ik heb de printer nu 3 weken in bezit en ben er erg tevreden mee. Ik was tot nu toe altijd trouw aan HP maar de laatste printer (1200 all-in-one) was zo slecht (scans waren slecht, inkt duur en snel op, vaak conflicten met software etc) dat ik nu besloten heb over te stappen. Wat een verademing! Installeren is idd wel even goed lezen maar als je alles netjes volgt is het geen probleem. Staat draadloos via de Fritzbox van xs4all en loopt als een zonnetje. Printer werkt redelijk snel en drukt prachtig af. Ik heb een heel stel A4 foto's (full colour) afgedrukt voor een presentatie en die zien er zeer professioneel uit. Scannen gaat ook prima alleen heb ik nog niet gevonden hoe je in de hoogste resolutie kunt scannen (ik kom tot 600 dpi?). Software is verder handig en duidelijk. Apparaat ziet er mooi uit en is zwaar en degelijk uitgevoerd. Het lcd schermpje is zeer helder en werkt prima. Ook direct printen met mijn Canon 500d gaat perfect. Al met al een zeer goede keus voor het geld.

tiger1050i 29-09-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Na al 2 keer een HP printer (oa PSC 1501) te hebben wilde ik geen HP meer, dat geeft op den duur altijd papierinvoer storingen. De canon specs zijn zeer goed en de meeste recenties ook, dus de MP 620 gekocht, ook omdat de inktcartridges van deze printer gunstig geprijst zijn tov de concurrentie. Heb via USB de eerste installatie gedaan, dat is goed te doen mits je de handleiding goed aanhoud/leest. Daarna was het een simpel klusje om de 3 overige WiFi pc's in het printernetwerk op te nemen, er zit ook nog 1 desktop pc via ethernet op aangesloten.
Printkwaliteit is zeer goed te noemen, met name foto's zijn bij gebruik van goed papier niet van een winkelafdruk te onderscheiden.
De meegeleverde software voor scannen en(foto)printen is makkelijk in gebruik,je hebt de handleiding er niet bij nodig. Vindt wel dat de inkttanks vrij snel leeg zijn, maar ze zijn niet duur en makkelijk te vervangen. Vindt wel dat het lang duurt voor er een 1e printje uitkomt na het aanzetten, als hij al aanstaat gaat het wel vlot. Bediening via bedieningspaneel gaat wat omslachtig.

Jason1234 27-09-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Al ongeveer een maand in bezit en tot nu toe een top apparaat:

pluspunten:
-installatie op netwerk is snel (herkent alle computers die op netwerk zijn aangesloten)
-gebruikersgemak voor het printen van foto's van sd(hc) kaartjes is groot.
-het re-printen van oude foto's (alles automatisch en zeer snel)
-sjablonen waarmee je lijn papier kan printen zitten zin in de software van de printer verwerkt
-vanaf de printer direct op te slaan in pdf en jpeg op stick en op elke computer in het netwerk

minpunten:
kan niet automatisch dubbel printen. Je moet zelf het papier pakken en in de bovenste lade doen. Maar ach daar kan ik mee leven.

kortom een zeer veelzijdige printer die ik zeker aanraad. Vergelijk wel goed de prijzen want er zijn grote prijsverschillen tussen de winkels van deze printer.

Hans1967 11-09-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Ziet er mooi uit maar gebruik hem niet in combinatie met een Apple want de netwerkfunctie krijg je niet aan de gang.
Apple en Canon weten ervan maar komen niet met een oplossing.
Via USB doet hij het prima.

Hans

RemyZ 30-08-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Heb em sinds gisteren..Heb nog geen afdruk gehad die geen zwart streepje of vlekje vertoonde..Misschien ben ik te verwend en zien anderen het over het hoofd(heb het aan 5 mensen laten zien en allemaal aan moeten wijzen waar het zit)maar hij print niet vlekkeloos goed..Iedere afdruk hoop je na reiniging weer dat het er niet zit maar elke keer weer een veegje of een plekje..Voor de rest wel een goed apparaat maar ik had van Canon wel beter verwacht..De degelijkheid van het apparaat laat toch ook niet echt een solide indruk op mij achter..

linda23 27-08-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

omdat de mp540 er niet was heb ik de mp620 gekocht.
de installatie viel niet mee en heeft mij wel een lange avond gekost maar als je stap voor stap uitvoert en na enig speur werk lukt het dan wel.
ik heb een foto laten afdrukken die heel mooi is en ook de printer kwaliteit is top.de rest ga ik nog uitproberen.tot nu toe ben ik dik tevreden. het grote schermpje is ideaal.

jack1969 26-08-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

OP aanbeveling van veel tevreden Kieskeurig gebruikers heb ik deze printer aangeschaft. En moet zeggen hij maakt zijn vele positieve recensies waar!!

Installeren was een eitje. Printen scannen en kopietje draaien zonder zorgen en allen van prima kwaliteit. Voelt degelijk aan kortom: Toppertje

dekooppiet 22-08-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

Vanmorgen voor 99.95 opgehaald bij BCC. Toevallig was er nog 1 exemplaar beschikbaar. Je begint met de installatie van de printkop waarna je de inktcartridges in de printkop plaatst. Vervolgens als je gebruik wilt maken van wireless lan installeer je EERST de bijgeleverde cd. De papieren handleiding is daar niet duidelijk in!! Daarna de stappen in de handleiding volgen bij Wireless lan. Voor het eerste gebruik via wireless lan moet je de usb kabel aansluiten. Wanneer je de usb kabel moet aansluiten en afkoppelen staat wél duidelijk omschreven in de handleiding. Het installatieprogramma doet nu de rest en volg de instructies op het scherm dan moet het installatie proces geen probleem zijn.

leo69 21-08-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP620

heb sinds 2 weken dit apparaat gekocht en wil iedereen mijn ervaring laten weten.
En ben goed tevreden zij het dat hij niet Wireless te gebruiken is in combinatie met een KPN Experia box.
Hij herkent niet de communicatiepoort.
Ik heb lang met de helpdesk hierover gesproken maar zowel Canon als KPN kan dit niet oplossen en dat vind ik heel vreemd.
Wie een zelfde probleem heeft en eventueel een oplossing hiervoor is welkom met zijn of haar advies. Dus ........